Według raportu Interaktywnie, w 2021 roku aż 71% małych firm miało stronę internetową. Co to dla ciebie oznacza? Jeśli nie jesteś online, umykają ci klienci. Może się wydawać, że branża edukacyjna nie pasuje do działań promocyjnych w sieci. To błąd. Jeśli chcesz dotrzeć z atrakcyjną ofertą swojej placówki do rodziców i potencjalnych uczniów czy studentów, musisz zadbać o widoczność. Do tego niezbędna jest strona WWW. Zobacz, jak ją założyć i jak wykorzystać w cyfrowej komunikacji.
Przeczytaj również: Jak budować wizerunek firmy noclegowej?
Dlaczego warto zbudować stronę internetową szkoły?
Godzimy ze sobą w życiu dwa światy: realny i wirtualny. Jeśli chcemy się czegoś dowiedzieć, wchodzimy do Internetu. Sprawdzamy informacje, porównujemy oferty, produkty i usługi. Sięgamy po opinie internautów, by podjąć najlepszą decyzję. Nie inaczej jest przy wyborze szkoły dla dziecka, uczelni czy kursu.
Przeczytaj również: Jak dotrzeć do klientów z usługami remontowymi w Internecie?
Bycie online działa na korzyść placówki edukacyjnej, bo świadczy chociażby o jej postępie. A jeśli na stronie internetowej uczelni brakuje jakichś informacji, wywołuje to frustrację w użytkownikach.
Przeczytaj również: Dlaczego warto zbudować sklep internetowy dla firmy oferującej usługi?
Codziennie podejmujemy wiele decyzji. Brakuje nam czasu, pomimo, paradoksalnie, rozwiązań, które mają pomóc nam trochę czasu odzyskać. Możliwość porównywania różnych opcji edukacyjnych bez wychodzenia z domu, jest nie luksusem, ale normą. Jeśli nie wpisujesz się w aktualne normy, wypadasz z obiegu.
Jakie konkretne korzyści wiążą się z posiadaniem strony WWW w branży edukacyjnej?
-
Prezentacja oferty edukacyjnej 24/7.
-
Możliwy e-learning.
-
Możliwość wirtualnego przedstawienia szkoły czy uczelni osobom, które nie mogą zjawić się na miejscu, by skorzystać np. z dni otwartych.
-
Wizytówka w sieci z danymi kontaktowymi dla zainteresowanych.
-
Szansa na kreowanie wizerunku firmy szkoleniowej lub uczelni.
-
Szybsze docieranie do odbiorców poprzez działania promocyjne.
-
Często łatwiejszy kontakt z wieloma odbiorcami naraz.
-
Możliwość informowania o aktualnościach, zmianach i publikowania ważnych komunikatów.
-
Analiza odwiedzających stronę.
Jak powinna wyglądać strona placówki edukacyjnej?
Kluczowymi elementami serwisu prezentującego szkołę są:
-
Domena – dopasowana do branży. Dobrze, by nawiązywała do nazwy uczelni lub innej placówki oświatowej. Przy domenie ważne jest też rozszerzenie. W edukacji zwykle używa się “.edu”. To pierwsza składowa budowania wizerunku firmy w Internecie.
-
Hosting – na własnym serwerze lub przestrzeni wykupionej u dostawcy (najczęstsza opcja). Przed wyborem firmy hostingowej upewnij się, że gwarantuje bezpieczne przechowywanie danych, tworzenie kopii zapasowych oraz wystarczającą pojemność na twoje dane.
-
Bezpieczeństwo – czyli certyfikat RODO oraz SSL (chociażby w przypadku logowania na konto studenta).
-
Przyjazny UX – czyli projekt strony, który wywołuje dobre wrażenia u użytkowników. Powinna być ona czytelna, intuicyjna (nawigacja), szybka i atrakcyjna wizualnie. Stronę szkoły językowej lub wyższej może odwiedzać wiele osób. Wszyscy będą chcieli szybko odnaleźć potrzebne informacje czy załatwić sprawę online. Musisz im to u siebie umożliwić.
-
Responsywność – serwis powinien wyświetlać się dobrze na różnych urządzeniach. Weź pod uwagę to, że zwykle nie rozstajemy się z telefonem.
Poza tym potrzebujesz jeszcze wygodnego CMS, z poziomu którego będziesz zarządzać treścią na stronie placówki. Warto zainwestować w copywritera, który napisze treści na stronę główną i podstrony, dobrze indeksujące się w wyszukiwarce. Opracuje również skuteczne wezwanie do działania, by zachęcić do wybrania właśnie twojej oferty edukacyjnej.
Przydadzą się też wysokiej jakości zdjęcia. Możesz pokazać w nich wnętrze sal czy nauczycieli. Wszystko, co działa na korzyść placówki i pracuje na jej zaufanie.
Jak poprawić wizerunek firmy?
Podsumowując, bądź widoczny w sieci. Daj się poznać przyszłym uczniom! Strona internetowa to obecnie podstawa wszelkiej działalności. Jej posiadanie wiąże się z wieloma korzyściami, które przedstawiliśmy wyżej. Dla szkoły czy uczelni wygodniejsze jest także przekazywanie komunikatów masowo, na stronie. Placówka jest online, a więc na wyciągnięcie ręki.
Chcesz, by inni cię znajdowali? Zależy ci na dotarciu do nowych, potencjalnych kursantów? Wyjdź do nich – tam, gdzie faktycznie są, czyli w sieci. Daj o sobie znać, a sami będą się z tobą kontaktować!
