Strona główna
Jak budować wizerunek firmy noclegowej?

Jak budować wizerunek firmy noclegowej?

28.04.2023

Jak budować wizerunek firmy noclegowej?

Dobry wizerunek firmy w Internecie jest kluczowy dla jej rozwoju. Prowadzisz ośrodek wypoczynkowy? Oferujesz noclegi w kwaterze prywatnej? Wiesz więc, jak ważne jest bycie online. Bo online są potencjalni klienci. Być może twoja oferta podpięta jest pod popularne serwisy z bazą noclegową. To może być jednak za mało. Konkurencyjność zdobywasz poprzez własną stronę internetową. Dowiedz się, więc jak ją założyć i czym się kierować przy jej tworzeniu.

Co daje strona WWW branży noclegowej?

Na wizerunek firmy w Internecie składa się wiele różnych elementów. Fundamentem jest jednak posiadanie firmowej strony WWW. Owszem, prezentowanie oferty noclegowej – ośrodka, pensjonatu czy własnego gospodarstwa – na stronach zewnętrznych jest ważne. Internauci znają popularne serwisy, gdzie mogą zarezerwować pokój lub cały apartament czy domek. Korzystasz z kilku witryn, gdzie prezentujesz turystom swoje przytulne azyle. Myślisz sobie: Po co mi jeszcze strona internetowa?

Dla właściciela miejsca noclegowego, strona oznacza:

  • Prezentację oferty na własnych warunkach i w charakterze, który najlepiej odpowiada tobie i klimatowi twojej miejscówki.

  • Wizytówka biznesu, która pracuje na wizerunek.

  • Miejsce do wprowadzania w życie strategii marketingowych.

  • Tworzenie efektywnych kampanii reklamowych.

  • Kompletne informacje o ofercie noclegowej i właścicielach.

  • Możliwość analizy działań marketingowych, dostęp do statystyk.

Jakie są cechy skutecznej strony internetowej dla branży noclegowej?

Jest kilka fundamentalnych elementów, które składają się na dobrą stronę. Jeśli zależy ci na promocji firmy w Internecie, pamiętaj o:

  • Domenie. Od tego wszystko się zaczyna. Domena to unikalny adres każdego serwisu. Musisz zadbać o jej wyłączność, ale też atrakcyjność. Dobrze, aby domena nawiązywała do twojej branży czy nazwy twojej firmy.

  • Hostingu. Jest kilka rodzajów hostingu: współdzielony, własny, wirtualny lub chmura.

  • Certyfikacie SSL oraz RODO. Jeśli chcesz umożliwić rezerwowanie i opłacanie noclegów poprzez twoją stronę, powinieneś zadbać o szyfrowanie danych. Ochrona danych osobowych to także obowiązek.

  • Projekcie. Jeśli tworzenie stron jest ci obce, lepiej powierz to profesjonalistom. W końcu chodzi o przyszłość twojego biznesu. Skuteczna promocja firmy w sieci w dużej mierze zależy od jakości serwisu. Liczy się nowoczesność, zgodność z trendami oraz techniczna poprawność.

  • Funkcjonalności. UX, czyli User Experience to zbiór wrażeń użytkownika strony. Składa się na nie zarówno atrakcyjny design, jak i intuicyjna nawigacja czy szybkość ładowania strony.

  • Treściach i zdjęciach w witrynie. Chcesz, by twoja strona przyciągała klientów? Musi być atrakcyjna wizualnie. Dobrej jakości zdjęcia i opisy budzą zainteresowanie i zaufanie. Ponadto, treści powinny być optymalizowane pod wyszukiwarkę.

  • Wygodnym CMS do aktualizowania treści na stronie z uwzględnieniem wymagań SEO.

Promowanie firmy w sieci – podsumowanie

Znasz już korzyści płynące z posiadanie firmowej strony WWW. Wiesz też, z czego składa się skuteczna strona. Pozostaje ci policzyć koszty i zacząć kształtować wizerunek firmy w sieci.

Strona to jednak początek. W dalszej kolejności warto promować się w social mediach. Gdziekolwiek się pojawisz, strona internetowa będzie stałym punktem, który prezentuje twój biznes. Miejscem, gdzie jesteś sobą i możesz przekazać całą magię kwatery, pensjonatu, hotelu czy domków do wynajęcia. Wiesz, że nie wszystko da się przekazać w dzielonej przestrzeni internetowej bazy noclegowej. Własna witryna daje ci o wiele więcej możliwości. Wykorzystaj je w pełni.